East Coast Story - Reisverslag uit Sydney, Australië van Priscilla Roos - WaarBenJij.nu East Coast Story - Reisverslag uit Sydney, Australië van Priscilla Roos - WaarBenJij.nu

East Coast Story

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

23 December 2015 | Australië, Sydney

Nou eindelijke dan, hier een update van mijn totale reis van de East Coast in australie. Ik ben na een te lange vreselijke tussen stop in singapore gevlogen naar cairns waarbij ik ook nog een tank tussenstop had in darwin. In darwin vanuit de lucht was echt niets te zien behalve rood zand. Eenmaal aangekomen in cairns was het nog een hele zoektocht om bij me hotel aan te komen omdat op mijn vliegterminal niets te vinden was. Toch uiteindelijke op de andere terminal een shuttle bus kunnen vinden naar mijn hotel. Hier zat die arme rutger al te wachten haha. Eerst een douche en toen cairns maar in gegaan. Hier hebben we onze planning van de reis even door genomen en toch maar besloten om een duiktrip te boeken op de Great Barrier Reef. De volgende dag hebben we ons rijdend huisje opgehaald bij apollo wat een *** stuk lopen was met een backpack in je nek omdat hij, hoe kan het dan ook al kapot gegaan was. Met ons Hippie Busje zijn we de eerste 3 dagen naar Cape tribulation gereden wat noordelijk ligt van Cairns om de Rainforest in te gaan. Savond hebben we nog een board walk gedaan opzoek naar een bepaalde vogel die hier zeldzaam is '' de cassowary ''. Natuurlijk niets gevonden dan alleen zijn shit. Voor de slaapplek zijn we op Noah Beach beland wat echt een ongelovelijk mooie plek is. We sliepen in de rainforest met 2 stappen lopen van het strand waar niemand was. De volgende morgen zijn we naar Daintree gegaan om een krokodillen tour te doen en uiteindelijk ook 3 gespot wat best leuk was om te zien. Vervolgens zijn we naar Mosseman gegaan om in stromende beekjes te zwemmen midden in de rainforest. De volgende dag moest en we duiken in cairns op de great barrier reef dus zijn we savond alvast terug naar cairns gereden. We hebben toen die dag 3 duiken gedaan met daarbij een reef haai gezien, zeeschilpadden en heel veel Nemo's en ontzettend veel kleurvol mooi koraal. Savond alvast onze weg vervolgt richting de table lands en daar op een BP parkeerplek gekookt onder een zelf gebouwde tent en geslapen.. Heerlijk joh wakker worden naast een mac donalds '' not''. Uiteindelijk bij de Table lands hebben we een hoop watervallen bezocht, ook waar je lekker in mocht zwemmen zoals bij Josefine falls ( hier is een natuurlijke glijbaan om van af te gaan) en bij Zillie falls gewoon een lekker bakkie koffie gedronken. Uiteindelijke hebben we gegeten bij paronella park met uitzicht op de loopbrug over een waterval heen. Onze trip vervolgd naar townsville waar we de ferrie gepakt hebben naar magnetic island om even compleet te chille. hier hebben we keer ontbijt gehad met koala's en elke evond geBBQ aan het strand. Ook heb ik daar nog paardgereden door de bushbush en over het strand. Hierbij heb ik ook nog wilde Koala's gezien. Na magnetic island zijn we weer terug gegaan naar townsville om mijn bankaccount aan te vragen en verder gereden naar beneden naar Airlie Beach. Bij Arlie beach zijn we op de Apollo gestap een groot zeilschip om te zeilen bij de whit sundays. Dit was een tour van 2 nachten en 3 dagen zeilen over super mooi blauw water met overal eilandjes met bizar witte stranden. Bij deze trip hebben we heel veel gesnorkelt en 2x gedoken. 1 duik was in dikke stroming waardoor we eerder moesten stoppen. Bij turtel bay hebben we nog 2 grote zeeschilpadden gezien en met mee gezwommen. Wat zijn deze beestjes toch zo leuk en indrukwekkend. Ook hebben we zeearend gezien en baby haaitjes en bij zonsondergang dolfijnen en Mega grote rogge. oftewel een trip om zeker nooit meer te vergeten. En ojawel ook ik kan verbranden, tijdens deze trip zijn pris der voetjes verbrand.. De dag na deze trip zijn we naar Eungella gegaan om niets minder dan Perry te spotten het vogelbekdier. het heeft ons even gekost en ik had bijna op een redbelly snake gestaan maar uiteindelijk wel geteld 6 gezien. De Dag erna zijn we door rockhampton gegaan wat echt uitgestorven is naar town 1770 en agneswater, Dit mini stadje heeft sfeer is super gezellig en daar sliepen we ook weer naast het strand. Ook hebben we hier de '' scooteroo tour'' gedaan, Hierbij reden we op omgebouwe scooters wat leken op echt choppers, we kregen helmpjes en jasjes aan met vlammen erop en mocht je zelf je plak tattoos opdoen. Tijdens de tour hebben we nog kangaroo's gezien. en Keihard gelachen. hier hebben we 2 nederlandse meide ontmoet waarmee we na de scooteroo nog een biertje hebben gedronken. We hebben savond de weg weer vervolg richting Rainbow Beach om daar naar Fraser Island tour te gaan. De eerste nacht in rainbow beach werden we snacht wakker gemaakt door een beveiliger dat we hier niet mochten slapen. We zijn toen snacht nog naar het strand gereden om hem daar illigaal te zetten, de dag erna ontmoeten we weer onze engelse friends die we gemaakt hadden op whit sundays en gingen we met hun naar fraser island. De tour fraser island werd gedaan in een 4wd land cruiser omdat fraser bestaat uit alleen maar zand. we hebben met deze bak gescheur over stranden en diep zacht zand en in beekjes. Op dit eiland kan je ook heel veel verschillende kleure zand vinden. ik zelf heb alleen wit geel bruin rood oranjge zwart grijs en groen gezien. We sliepen op een zelf gemaakt camp in de wilderniss waarbij de keuken en alles zelf gebouwd was door onze gids die daar denk ik ook woonde. Het was nog primitiever dan kamperen. Tijdens de trip zijn we naar lake mckenzie gegaan dit is een meer wat bestaat uit helder doorzichting drinkwater, champagne pools dit waren water pooltjes achter de rotsen naast de zee en een meer waar DR Fish je opeten. Ook hebben we nog gezwommen in een stroomend fresh water beekje waarbij we een luchtbed gestolen hadden om ons mee te laten druiven in het beekje. Ook zijn we naar een schipwrak geweest. We hebben een Dingo gezien, een phyton als huisdier gehad en een leguaan salamander geval ding als huis dier gehad, Een avond hebben we ook een poging gedaan om te sandboarden maar toen begon het te regenen en bleef het zand aan het board plakken. Iedereen leek wel zandmonstertjes. Na fraser island zijn we richting Noosa gegaan om de everglades in te gaan. hier zouden we eigenlijk een tour doen van 3 dagen 2 nachten kayaken maar waren te laat met bevestigen, uiteindelijk maar 1 middag gekayakt in een dag tour en blij dat we niet de grote tour hadden omdat het niet heel indrukwekkend was. Ook hebben we de ocean walk gedaan en zijn we wezen SUPPE in de zee bij noosa. Uiteindelijk wouden we vertrekken door naar brisbane surfers paradise maar kregen we een auto ongeluk. ( van overtuigd dat het niet onze schuld was). Met Ov zijn we naar brisbane gegaan om onze nieuwe baby op te halen. de reis vervolg naar surfers paradise om even door heen te lopen want heel bijzonder was het niet. het was gewoon een boulevard met veel winkeltjes en een strand. Uiteindelijke toch er maar voor gekozen om het binnenland weer in te trekken om weer de rainforest in te gaan. We zijn gereden naar Springbrook waar we Glowworms gezien hebben in een grot met een water val dit was zeker de moeite waard de glowworms waren amazing, net een sterrenhemel van dichtbij. De dag erna zijn we naar het stadje Nimbin gegaan waar wiet en drug etc legaal is. Dit was het flowerpower stadje waar je overal erg foute kleding kon kopen. Het was maar 1 straat waardoor je er al snel doorheen was. Toen was het zover Op naar Byron bay ( het surfstadje) de eerste dag gewoon chil aangedaan en wat verzekeringszaken geprobeerd te doen. de dag erna zijn we gaan surfen en hebben we de engelse friends weer ontmoet. Prissie de eerste surflesje, wint gelijk een cheeseburger voor catching the best wave hahah. ik vond het fantastisch en dik verslavend. Ook zijn we sochtends zonsondergang gaan bekijken waarbij pris natuurlijk weer aan de late kant kwam aanlopen want ik ben en blijf geen ochtend mens. Na Byron zijn we nog 1 keer de rainforest in gegaan bij Dorrigo om nog een national park in te gaan en een boardwalk te doen met watervallen. Deze boardwalk was echt advance volgens mij wat hij ging stijl op hoog en om laag. Prissie dacht hier ook even leuk bij te gaan hardlopen waarna ze dus bijna niet meer kon lopen. Savond hebben we nog een keer aan het strand geslapen in port macquerie voor de laatste keer. Sochtens hebben we de ochtend op het strand gelopen en wou rutger gaan hardlopen wat pris natuurlijk niet trok. Gedurende de heel de dag zijn we naar beneden gereden en opzoek geweest naar surfspots die niet te vinden waren. De dag erna waren we naar port stephans gegaan om nog koala's te spotten maar dit werd helemaa niets. we hebben toen maar op een parkeerplaats geslapen en zijn we de dag erna naar morriset gegaan om kangaroo's in het '' soort van wild '' te zien die je kon aaien. ik vond dit super leuk maar ik vind ze best eng. als je weet dat ze je zomaak even dood kunnen trappen. Uiteindelijk doorgereden naar sydney waar we de camper moesten afgooien. rugter heeft me toen bij de vriendinnen en me nieuwe onderkomen afgezet en is zelf verder de camper gaan afgooien. Ik zit nu al 3/4 dagen in sydney in een appartement wat dingen te regelen en de huisvrouw uit te hangen, maar ben ook opzoek naar werk al. kortom tot nu toe verloopt alles goed en wil ik nog lang niet naar huis, het leven is te goed hier.

• 23 December 2015 - 15:39

Gerard Vogelaar:

zo pris mooi verhaal hoor ik blijf je volgen nog veel plezier daar dan doe ik het hier xxx